Latest News

Tehnici moderne de personalizare

Tehnicile moderne de imprimare sunt destinate să aducă un plus de valoare și originalitate, permițând totodată personalizarea unei varietăți de produse și obiecte.

Există astfel metode de personalizare create și adaptate fiecărei categorii de produse, după cum urmează:

 

1. Decorare HXD: este o metodă deosebită care se desfășoară respectând următorii pași:

- primirea logo-ului din partea clientului și alegerea modului de finisare, care poate fi metalică (cu aspect de metal zgâriat, fibră de carbon, crom, aur sau argint) și standard;

- prelucrarea logo-ului in format 2D și redarea 3D a acestuia;

- trimiterea logo-ului către producție și crearea instrumentului pentru realizarea în format 3D a logo-ului;

- producția produsului și aplicarea logo-ului pe obiectul căruia este destinat;

- verificarea și ambalarea produsului final.

 

2. Serigrafia circulara/ pe suprafete rotunde/ round screen print: această tehnică se folosește pe suprafețele de printat rotunde (cum sunt cănile, sticlele, pixurile etc.).

Dispozitivul folosit pentru acest tip de imprimări este alcătuit dintr-un sistem de axe care mută și în același timp rotește articolul astfel încât imaginea să fie printată pe toată suprafața produsului (înălțimea maximă de imprimare este de 180mm). Această metoda permite utilizarea culorilor din sistemul Pantone alături de plastic, ceramică, metal și sticlă.

Când se dorește folosirea acestei tehnici, trebuie să se țină cont de următoarele detalii:

- înălțimea minimă a literei in pozitiv este de 1,5 mm iar în negativ este de 2 mm;

- grosimea liniei trebuie să aibă de cel puțin 0,15 mm;

- nu permite imprimarea în degradé;

- nu permite realizarea logo-urilor în culorile CMYK;

- la înălțimea de 1,6 mm nu este vizibilă marca TM sau marca de înregistrare ®;

- runda de imprimare pe ecran se poate realiza doar pe obiecte cu suprafața netedă;

- procesul trebuie să înceapă de la o distanță de minim 10 mm față de partea superioară ori inferioară a elementului;

- distanța minimă dintre începutul și sfârșitul imaginii trebuie să fie 5 mm lațime.

 

3. Gravarea cu CO2:  această tehnică folosește un fascicul de laser CO2 și este destinat materialelor nemetalice cum sunt lemnul, plasticul, pielea etc.

Când se alege folosirea acestei tehnici, se recomandă respectarea indicațiilor de mai jos:

- suprafața de gravare a obiectelor să aibă o dimensiunea maximă de 100×100 mm.

- dimensiunea minimă a marcii de înregistrare ® sau trade mark-ului TM să fie de cel puțin 1.9 mm;

- textul în pozitiv trebuie să aibă o dimensiune de minim 2.45 mm (textele în negativ nu sunt recomandate);

- grosimea literelor trebuie să fie de minim 0.085 mm în pozitiv și de minim 0.2 mm în negativ;

- nu permite imprimarea în degradé.

 

4. Infuzia/ InFusion: este o tehnică de personalizare care permite infuzia unui imagini asupra obiectului ales, oferind un rezultat extrem de detaliat și clar. Se recomandă pentru articolele de vestimentație, din poliester minim 60%, în culori deschise.

 

5. Printarea UV: această procedură utilizează lumini ultra-violete pentru a usca ori pentru a trata cerneala imprimată.

 

6. Folio:  tehnică de personalizare prin embosare care utilizează o folie de aur sau argint.

 

7. Flexografie: este o procedură de personalizare a etichetelor ori a pungilor din plastic prin clișee fotopolimerice care transferă culorile pe suportul de imprimat.

 

8. True edge transfer: procedură care asigură realizarea unor personalizări de claritate superioară. Este utilizată ca alternativă pentru broderiile de țesături și se recomandă pentru personalizări extrem de detaliate, cum sunt textele de mici dimensiuni.

 

Înainte de a personaliza un obiect, îți recomandăm să te documentezi despre tehnica cea mai potrivită pentru a avea rezultate cât mai calitative.